.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مراسم هفتمين روز درگذشت حضرت آيت الله نوري

در اين مراسم كه با حضور شخصيت ها و علماي عظام در مسجد نور تهران برگزار شد، آيت الله اهري از اساتيد برجسته حوزه علميه قم به سخنراني در مورد شخصيت آن عالم وارسته پرداخت.

وي در ابتدا با قرائت آياتي از سوره مباركه نور و بيان خصائص و ويژگي هاي اخلاقي مرحوم آيت الله نوري تصريح كرد: اتصال به بيت حضرت علامه حسن زاده آملي و حضرت آيت الله علم الهدي تبريزي نيز از مزاياي خاصي است كه مصداق بارز «نوريان مر نوريان را طالبند» مي باشد.

آيت الله اهري آن مرحوم را يك مربّي مخلص و حقيقي و آثار علمي و تربيتي اش را انواري درخشان دانسته كه جامعه حوزوي از آن بهره مند خواهد شد.

وي با اشاره به ازدحام جمعيت در مراسم تشييع مرحوم آيت الله نوري تأكيد كرد: شركت اكثر مراجع و بيوت آنها در اين مراسم و انعقاد مراسم امروز در تهران و حضور اقشار مختلف كشوري و لشگري و دانشگاهي، خصوصاً روحانيت معزّز نشان از عظمت و وارستگي آن مرحوم دارد.

وي در ادامه با اشاره به بحث «عقل و جهل» در متون ديني و روايات افزود: علمي كه تعقل، تفكر، تدبّر و عمل در آن نباشد، جهلي سوزان است كه سوزاننده تر از هر آتشي است و «اضرُّ من جيش يزيد بن معاويه» زيباترين بيان و تفسيري است كه در مورد علم بدون عمل آمده و خوشبختانه روحانيت تشيّع در طول تاريخ با توسل به دو بال قرآن و اهل بيت(ع) به خوبي توانسته حافظ تقوي و فضيلت در جامعه باشند.

بيان روايتي از صعصعه بن سوهان در زمان به خاكسپاري جنازه مبارك امام علي عليه السلام و ذكر مصيبت حضرت سيدالشهداء در روز عاشورا سخنان پاياني آيت الله اهري در اين مراسم معنوي بود.

گفتني است حضرت آيت الله نورعلي نوري(ره) از علماي برجسته حوزه علميه قم در تاريخ ١٣١٦ شمسي ديده به جهان گشود.

وي از محضر بزرگاني چون آيات عظام گلپايگاني، مرعشي نجفي، ميرزا جواد تبريزي، حجت كوه كمري و علامه حسن زاده آملي بهره برد و علاوه بر تدريس در حوزه علميه قم، صاحب آثار متعدد در حوزه هاي مختلف علوم ديني بود.

پيكر شريف آن عالم وارسته عصر روز چهارشنبه در ميان انبوه محبان اهل بيت عصمت و طهارت در «باغ بهشت» قم آرام گرفت/ روحش شاد.



























استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

farhad 12 خرداد 1389
باسلام
وتشکر از سایت شمال نیوز که در انعکاس اخباراین عالم برجسته ومجاهد وبی ادعا نوری اقدام فرمودیدن کاش ایشان زنده بود هم اقدامی می کردید الان هم می توانید از بیوت علما ازنامشان زندگینامه شان مانند علامه ذوالفنون حس حسن زاده آملی ودیگرعلما حداقل مازندرانی اقدام کنید.یاعلی
نا شناس 30 خرداد 1389
با سلام و عرض تسلیت رحلت حضرت آیت الله نوری
این عالم وارسته مصداق "عاش سعیدا و مات سعیدا" بودند.
انشاء الله خداوند متعال درجات ایشان را رفیع تر بگرداند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.024 seconds.